El departament d’Emprenedoria i Creixement Empresarial de la Cecot ha dissenyat unes càpsules formatives subvencionades (gratuïtes pels assistents, i en format “online”), amb l’objectiu d’oferir a les persones emprenedores eines i coneixements que les ajudin a millorar les seves capacitats empresarials, a ser més creatives, innovadores i competitives, en el nou entorn que ha provocat la COVID-19.

TOT EL QUE NO POTS DEIXAR DE SABER SOBRE EL MÀRQUETING DIGITAL (8 h)

Dies 6 i 8 d'octubre, de 9:30 a 13:30 h
Consta de 2 sessions de 4h, adreçades a persones emprenedores, empresaris novells, i persones autònomes per a ajudar-los a treure profit a l’e-commerce i a les xarxes socials i aprendre tot allò que no s’ha de fer i que pot comportar un estalvi de temps i de diners. La formació tractarà els següents continguts:

Sessió 1: Dades de mercat i introducció a l’e-commerce; Pràctica de com crear una web de e-commerce; Identitat digital personal i d’empresa; Pràctica de com crear una web corporativa, un blog personal i corporatiu; Diferències entre estratègia i tàctica; Màrqueting digital; Consells sobre comunicació efectiva; Màrqueting virtual i el engagement; Què cal saber del e-mail màrqueting; Què és un pla de màrqueting digital i com desenvolupar-lo.

Sessió 2: Eines per crear continguts de valor; Consells per aprendre a ser més creatius; Xarxes socials i com treure profit de Facebook, Twitter i Pinterest; Instagram i com utilitzar-lo des de la vessant professional; Linkedin com a eina estratègica per empreses i emprenedors; Youtube: importància del vídeo com a eina comunicativa i de venda; TikTok com a estratègia empresarial; Nocions de neuromàrqueting; Tendències de mercat; Visió de futur per saber cap on cal orientar-se.

EL GRAN REPTE DELS EMPRENEDORS: INTEGRAR LA VENDA EN EL DIA A DIA (6 h)

Dies 13 i 15 d'octubre, de 10:00 a 13:00 h
Consta de 2 sessions, adreçades a persones emprenedores amb una idea de negoci, empresaris novells i empresaris que volen “redefinir” els seus negocis, que busquen obrir nous mercats, captar nous clients i fidelitzar-los, en definitiva, millorar la seva gestió comercial. La formació tractarà els següents continguts:

Sessió 1: Introducció a la gestió comercial de les persones emprenedores; La gestió comercial: la necessitat de planificar.

Sessió 2: Tècniques i habilitats de venda: Prospecció; Concertació d’entrevistes; Model de correu sol·licitant una entrevista; Comunicació en la venda, Tractament d’objeccions i tancament; Seguiment; Referències; Conclusions.

TALLER DE DESIGN THINKING: “DE LES NECESSITATS A LES OPORTUNITATS” (8 h)

Dies 19 i 21 d'octubre, de 09:30 a 13:30 h
Consta de 2 sessions de 4h, adreçades a persones emprenedores amb una idea de negoci, empresaris novells, persones autònomes i empresàries que busquen noves oportunitats de negoci, fer front a nous reptes, interessades en aplicar metodologies de disseny de productes, serveis o noves experiències. La formació tractarà els següents continguts:

Sessió 1: Per què hem d’innovar i fer-ho de forma col·laborativa; Tendències de futur “post Covid” que ens poden inspirar; Introducció al design thinking i eines per aplicar-lo; Identifiquem un focus creatiu real i motivador; Construïm el perfil del nostre usuari/a i client/a i empatitzem-hi; Reformulem el repte.

Sessió 2: Ideem; Com prototipar i testejar; Comuniquem el resultat del nostre treball; Conclusions i reflexions.